Merida - одне з провідних імен у світі велосипедного виробництва, що об'єднує в собі пристрасть до інновацій і прагнення до досконалості, а кожен новий байк - це відображення постійної еволюції технологій та інженерних рішень. Нижче представлені ключові технології бренду Merida, які були досягнуті наполегливою багаторічною працею.

Сучасний підхід до вибору карбону

Коли справа доходить до виробництва карбонового волокна, компанія Merida співпрацює з найкращими постачальниками, які постійно розвивають свої технології.

Деякі бренди стверджують, що весь карбон однаковий або що вони використовують найкраще волокно на ринку. Насправді високоякісні карбонові рами виготовляються з карбону різного типу, кожен з яких має чітке позиціювання для досягнення необхідних характеристик рами або вилки. Наприклад, рама Merida Scultura важить 850 грамів у розмірі M/L і складається з 400 окремих частин із карбону. На її складання потрібно 45 годин сконцентрованої роботи.

Якість візуально ідентичних рам може відрізнятися через використання різних пропорцій матеріалу та поєднання різних типів волокна. Merida використовує спеціальні позначки, що класифікують рівень матеріалу. Рівень 2 - це найнижчий, а 5-й - найвищий.

Технології рам Merida

Рама - це серце будь-якого велосипеда, що визначає його характер, продуктивність і рівень комфорту. У Merida вони особливо цінують це розуміння, працюючи над розробкою рам, які не тільки мають елегантний вигляд, але й пропонують видатну продуктивність. Нижче представлено всі технології, що використовуються компанією Merida в велосипедах, і завдяки яким бренд утримує свої провідні позиції на світовому ринку.

Алюміній Prolite 66 і Racelite 61 з потрійним батингом

 

Технологія виробництва труб з алюмінієвого сплаву 6061 з використанням гідроформінгу і баттінга (потрійного у випадку Prolite 66), що дає змогу створити легкі, міцні та жорсткі рами. Використовуваний потрійний баттінг передбачає змінну товщину стінок труб: вони товсті спочатку, стоншуються до середини та стають товстими до протилежного краю. Подвійний баттінг передбачає той самий процес, проте з двома змінними за товщиною стінок зонами.

Алюміній Superlite 16

Superlite 16 являє собою сплав алюмінію 6016, з якого виробляють рами з найтоншими стінками труб без втрати міцності.

Гідроформінг труб

Виробничий процес, під час якого труби поміщають в особливу форму і за допомогою емульсії з олії та води, що пропускається під тиском, їм надають потрібної форми та профілю. Це робить внутрішні стінки гладкими, а матеріал розподіляється рівномірно. Ба більше, за допомогою гідроформінгу можна оптимізувати товщину стінок труб.

Конусний рульовий стакан

Цей елемент відрізняється від стандартної рульової конусною формою, завдяки чому підвищується жорсткість і стійкість до високих навантажень. Додатково, завдяки такій формі рульової забезпечується максимально точна керованість.

Технологія гладкого зварювання

Гладке зварювання або як іноді його називають "зварюванням у два проходи" дає змогу зробити гладкі та водночас міцні зварні шви. На перший погляд, може здатися, що рама зроблена з карбону.

Внутрішня проводка

Усі інтерфейси гальм і трансмісії проведені всередині рами, завдяки чому велосипед має акуратний вигляд, а самі кабелі захищені від вологи, бруду і механічних пошкоджень.

Сумісність із Di2

Велосипеди та рами з позначкою "Di2 Ready" готові до встановлення системи бездротового перемикання Di2 включно з акумулятором у підсідельному штирі або всередині штока вилки.

Карбонове волокно Nano Matrix

Для підвищення міцності карбонових рам шари карбону склеєні спеціальною епоксидною смолою з додаванням хімічних нано-частинок, що підвищують стійкість карбонового корпусу до ударів до 40%.

Система Anti Wrinkle

Під час виробництва елементів карбонових рам використовується спеціальна надувна вставка, яка гарантує відсутність складок матеріалу всередині труби, здатних вплинути на вагу і знизити міцність. Результат - рама стає легшою, жорсткішою і міцнішою.

Система техноформінгу

Техноформінг - механічний формувальний процес, де профіль труби формується за допомогою особливої пресформи в поєднанні з металевою внутрішньою основою.

F-mount

Позначка F-Mount говорить про те, що велосипед має інтегровані кріплення крил, які роблять їхнє встановлення швидким, простим і надійним.

K-mount

Велосипеди з позначкою K-mount мають інтегроване кріплення на нижньому пері для встановлення підніжки для паркування.

C-mount

Велосипеди з позначкою C-Mount оснащені інтегрованими кріпленнями багажника, що роблять його встановлення швидким і надійним.

Лите кріплення двигуна

В електровелосипедах використовується складна форма кріплення приводу, можлива тільки з використанням технології лиття під час виробництва рами. Саме завдяки такому кріпленню забезпечується міцне з'єднання рами з двигуном, і як наслідок, його надійне утримання.

Профіль Naca Fastback

NACA Fastback - це концепція дизайну, що застосовується для оптимізації аеродинамічних характеристик велосипедних рам. Цей дизайн натхненний профілями крила, розробленими Національною радою з аеронавтики (NACA), яка є попередником NASA. Такий підхід до виробництва забезпечує рамам аеродинамічну оптимізацію, а усічення труб ззаду знижує їхню вагу без втрати аеродинамічних можливостей, адже повітря рухається так, ніби ця частина залишилася на місці.

Disc Cooler

Disc Cooler від Merida - це інноваційне рішення, розроблене для поліпшення охолодження дискових гальм на велосипедах. При інтенсивному гальмуванні дискові гальма можуть нагріватися, що потенційно знижує їхню ефективність або довговічність. Ця технологія покликана виправити цей недолік. Disc Cooler являє собою кований алюмінієвий елемент, який розташований під кріпленням гальма. Він покращує відведення тепла за допомогою фрезерованих елементів, знижуючи температуру гальма на 35% і прискорюючи його охолодження.

NonSlip Tightening

Ця технологія передбачає використання болтів осей підвіски Torx T30 тільки з одного боку, завдяки чому виключається ризик прослизання болтів зі зворотного боку під час затягування.

Thermo Gate

Технологія являє собою спеціальні отвори, розташовані в зоні рульового стакана. Вони призначені для вентиляції вбудованої в раму батареї, знижуючи її нагрівання і створюючи оптимальну температуру роботи.

Energy Guard

Особливість електровелосипедів Merida, яка являє собою двокомпонентну кришку батареї, що забезпечує їй високий ступінь захисту. Вона складається з двох шарів: зовнішній м'який - поглинає вібрації та захищає дно від каміння, а жорсткий внутрішній уберігає саму батарею. Схильні до зносу компоненти захисту можна легко замінити.

Energy Guard Twist

Вбудований у кришку "Energy Guard" механізм для швидкого демонтажу та монтажу захисту.

Energy Cradle

Дизайн нижньої частини рами електровелосипедів, оптимізований для збільшення жорсткості та стабільності за високих навантажень.

Wire Port

Дизайнерське рішення для забезпечення акуратного входу тросів і гідроліній для подальшої проводки всередині корпусу. Візуально воно являє собою не стандартний спосіб, оскільки отвори розташовані не в бічних частинах труб перед рульовим стаканом, а прямо в рульовій колонці. Це насамперед робить саму раму чистішою і незалежнішою і дає змогу додавати на неї інші сучасні нововведення.

Long Fender

Спосіб фіксації, який дає змогу встановити довге крило на двопідвісні велосипеди, що допоможе максимально захистити підвіску і велосипедиста від води та бруду. Завдяки болтовим кріпленням крило жорстко фіксується і майже не видає шуму під час катання по бездоріжжю.

Flex Stay

Технологія заднього трикутника, якою оснащені деякі модельні ряди гірських хардтейлів. Вона додає комфорту під час катання нерівностями завдяки спеціальній формі підсідельної труби та пір'я. Вони значно плоскіші, ніж труби зі звичним круглим перетином, що дає змогу їм згинатися під навантаженням, поглинаючи нерівності.

Down Tube Exit

Особливість, що трапляється на деяких рамах із внутрішньою проводкою тросів. Завдяки невеликому перекриттю нижньої труби в місці її з'єднання з кареткою, залишається невеликий простір, що дає змогу виводити інтерфейси назовні. Так у вас буде легкий доступ до них для обслуговування, а самі кабелі видаватимуть менше шуму під час катання.

Smart Entry

Особлива система введення гідроліній і тросів всередину рами, що забезпечує інтерфейсам надійний захист, а також запобігає шуму під час катання по нервуваннях. На входах інтерфейсів у раму використовуються двокомпонентні вставки, які стискають кабелі з двох сторін і закріплюються в отворі. Така конструкція дає змогу акуратно натягувати кабелі, що в кінцевому підсумку запобігає їхньому люфту, а отже, знижує шум, який вони видають. На деяких моделях така фіксація проводиться на вході та на виході лінії для додаткової безпеки.

Float Link

Технологія підвіски, заснована на кріпленні заднього амортизатора, що рухається разом із пером. Завдяки цій системі підвіска ідеально працює навіть на сильних нерівностях, даючи райдеру відчуття бездонності підвіски. Вам здаватиметься, що підвіска має набагато більший хід, ніж заявлено в характеристиках.

Інтегрований підсідельний затиск

Замість того щоб використовувати зовнішній затискач, який охоплює верхню частину підсідельної труби, внутрішній затискач розташовується всередині неї і затягується зсередини. Це не тільки покращує естетику велосипеда, роблячи його більш гладким, але також запобігає накопиченню бруду навколо.

Вставки Flip Flop

Технологія для аерошосейних велосипедів, яка являє собою спеціальний, легко регульований затискач сідла, що дає змогу переміщати саме сідло вперед і назад для оптимізації посадки.

Internal Block

Система внутрішнього блокування, що обмежує кут повороту керма і переднього колеса, запобігаючи ударам корони вилки об рульовий стакан під час падінь. Вона доповнена спеціальними вставками на самій рамі, що в підсумку захищає фреймсет від пошкоджень.

Горизонтальні дропаути

 

Горизонтальні дропаути дають змогу змінювати положення колеса в горизонтальному напрямі для легкого налаштування натягу ланцюга в трансмісіях із планетарними втулками або однією передачею.

P-Flex

Ця технологія являє собою інтегрований у задні пір'я елемент, що дає змогу невеликому сегменту пір'я згинатися під навантаженням, створюючи ефект додаткової амортизації без використання традиційних амортизаційних елементів. Ба більше, завдяки відсутності додаткових підшипників біля задньої осі задня частина велосипеда стає значно легшою і жорсткішою, а також не зношується. P-Flex може бути присутнім як у крос-кантрійних велосипедах, так і у двопідвісних моделях як основний або додатковий елемент поглинання вібрацій.

Fast Kinematic

Технологія, призначена для оптимізації характеристик підвіски та забезпечення кращого контролю, комфорту й ефективності педалювання. До основних особливостей і переваг Fast Kinematic належить:

  • Оптимізоване положення центру мас, що зменшує небажані рухи підвіски під час педалювання та забезпечує підвищений контроль на нерівних ділянках;
  • Прогресія стиснення амортизатора, завдяки якій підвіска м'яка за малих навантажень і стає жорсткішою за сильних приземлень, що запобігає пробиттю амортизатора;
  • Висока ефективність педалювання і зниження втрати енергії;
  • Сумісність із різними типами та брендами амортизаторів.

Merida Service Pouch

Це особливість деяких байків, що являє собою компактний відсік усередині рами, в який можна помістити основні інструменти, запасну камеру та інші важливі аксесуари. Цей відсік також надає легкий доступ до внутрішньої проводки тросів, що полегшує обслуговування байка.

Висновок

Merida втілює сучасні технологічні досягнення, демонструючи виняткову майстерність у розробці та виробництві. Від передових технологій рам до найдрібніших деталей кожного компонента, компанія прагне запропонувати своїм покупцям найкращий досвід катання.