Електровелосипеди - це тип велосипедів, що найшвидше розвивається. Вони випереджають електромобілі за попитом і на це є кілька причин. Легкий електродвигун підвищує ефективність будь-якої дисципліни, а особливо корисні вони в поїздках на роботу в офіс.

 

В основі електробайка, як правило, лежить потужний акумулятор, правильний догляд і зарядка якого - запорука поїздки на максимально можливу дистанцію, а також на тривалий термін служби.

Головні правила зарядки акумулятора електровелосипеда

Заряджати акумулятор слід у приміщенні, на відповідному зарядному пристрої та при вимкненому двигуні. Деталі електровелосипедів стійкі до негативних погодних впливів, але зарядні пристрої не призначені для використання на вулиці.

 

Ба більше, ви маєте використовувати оригінальний зарядний пристрій, що поставляється разом із велосипедом або системою приводу. У сучасних літієвих батареях і зарядках підключено систему контролю, що сигналізує про готовність поглинати струм. Дана система переконується, що температура всередині акумулятора оптимальна для правильного заряджання, але якщо температура буде вищою за необхідну позначку, заряджання відключається.

 

Неоригінальний зарядний пристрій, навіть аналогічної потужності - не має необхідної системи контролю, тому струм може надходити навіть при підвищеній температурі, що тягне за собою ризик загоряння. Ризик загоряння батареї невеликий, але залишати її без нагляду під час заряджання не рекомендується.

Поради для продовження терміну служби акумулятора електровелосипеда

Ємність  - це час роботи на одному, повному заряді, який часто виражається в запасі ходу на повному заряді. Запас ходу на одному і тому ж велосипеді може відрізнятися залежно від умов маршруту. Подорожуючи в офіс рівною дорогою з легким рюкзаком запас ходу буде вищим, ніж під час поїздки в гору з великою кількістю речей. Більшість сучасних електровелосипедів мають запас ходу від 30 до 100 км, залежно від факторів використання.

 

Термін служби - кількість циклів перезарядки до втрати значної частини ємності. Зменшення ємності не позначається на потужності двигуна, проте запас ходу буде меншим. Загальноприйнятий показник терміну служби батареї - це 500 циклів "повної" розрядки/зарядки, що еквівалентно 3-5 рокам експлуатації велосипеда.

 

Хоч запас ходу і термін служби батареї - це різні поняття, але вони пов'язані, а дії, що зменшують запас ходу, також скорочують термін служби. Головним винуватцем цього явища виступає інтенсивна робота приводу, наприклад, з постійним переходом у режим Boost або Turbo. Акумулятор швидше розряджається, що і скорочує термін його служби.

 

Менш очевидним фактором, що створює навантаження на мотор і батарею виступає частота обертання педалей. Більшість приводів оптимізовані для роботи в діапазоні 70-90 обертів на хвилину. Найчастіше, неоптимальна ефективність досягається при занадто повільному педалюванні на великій передачі. Це можна порівняти з аналогічними діями на автомобілі, тому краще підтримувати оптимальний крутний момент для економії ресурсу приводу і батареї.

Експлуатація та обслуговування батареї електробайка

Після купівлі нового байка вам слід знати як правильно заряджати новий акумулятор електровелосипеда. Вам слід повністю зарядити батарею перед початком використання, оскільки вона деякий час була неактивна, поки велосипед перебував на складі. Вам слід враховувати, що літієві та літій-іонні (Li-Ion) акумулятори не мають "пам'яті", тож їх не потрібно щоразу повністю розряджати та заряджати для збереження повної місткості. Однак, краще не розряджати батарею в нуль, адже це може остаточно її пошкодити та вона ніколи не зможе зарядитися до повного початкового стану.

 

Якщо ви збираєтеся зробити перерву в їзді на велосипеді на кілька тижнів або більше, зберігайте батарею в сухому приміщенні з кімнатною температурою. Заряд акумулятора залиште на рівні 30-60%, адже це найстабільніший рівень заряду для тривалого зберігання, а вірогідність глибокого розряду, що ушкоджує осередки, нижча. Не залишайте акумулятор надовго підключеним до зарядного пристрою та мережі, адже в цьому немає потреби, і такі дії можуть створити короткий цикл розряджання/заряджання, що призведе до зниження ємності. Якщо ви довгий час не їздите на електровелосипеді, щомісяця перевіряйте заряд і трохи заряджайте його, коли рівень зарядки опускається нижче 30%.

 

Літієві та літій-іонні (Li-Ion) комірки менш схильні до впливу холодної погоди, на відміну від інших типів, і ви не помітите зниження дальності поїздки, якщо тільки температура не стане арктичною. Однак тривале зберігання літієвих осередків у негативних температурах може призвести до пошкодження частини катода, що призведе до зниження ємності. Ба більше, вони не можуть ефективно заряджатися за низьких температур. Якщо ви зберігаєте велосипед на вулиці або в неопалюваному приміщенні, відключайте та заносьте акумулятор у тепле приміщення.

Крім того, захищайте акумулятор від сильного нагрівання, наприклад, від сонячних променів. Надлишок тепла може підвищити температуру батареї настільки, що пошкодить її деталі. В екстремальній ситуації це може призвести до так званого теплового розгону, коли батарея переходить у нестабільний, неконтрольований стан самонагрівання, що може призвести до займання.

 

Вам також не слід заряджати акумулятор після кожної поїздки. Дозарядка звучить розумно, але так він швидше втратить ємність. Якщо ваш велосипед здатний проїхати 100 км на одному заряді, але ви проїжджаєте 20 км на день, вам буде потрібно заряджати систему від мережі тільки раз на три-чотири дні.

Висновок

Правильний догляд і зарядка акумулятора не тільки подовжує термін його служби, а й забезпечують безпеку експлуатації. Використання оригінальних зарядок, дотримання умов зберігання та експлуатації, а також оптимізація всього процесу використання допомагає уникнути зниження ємності та запобігти можливим пошкодженням деталей. Дотримуючись рекомендацій щодо зарядки та зберігання акумулятора, ви зможете насолоджуватися максимальним запасом ходу і надійною роботою електровелосипеда протягом багатьох років.