З кожним роком з'являються все нові різновиди спортивних міських велосипедів. Наразі їх так багато, що при виборі можна розгубитися. Якщо раніше існував вибір лише між гірським, шосейним, складаним та електровелосипедом, то тепер випускають кілька підтипів міських спортивних велосипедів кожного типу. Тому ми вирішили систематизувати цю плутанину і допомогти вам у виборі відповідної моделі велотранспорту.

Різновиди міських спортивних велосипедів

Ці велосипеди ідеально підходять для неквапливих прогулянок містом, шопінгу на ринку або поїздок на роботу. Їх конструкція спроєктована так, щоб положення було зручним і катання на них можливе у будь-якому екіпіруванні або одязі. Додаткове обладнання, таке як бризковики, чохол ланцюга та щонайменше одна стійка, входить до стандартної комплектації цих велосипедів. Що стосується приводу, то у них часто перемикач передач захований у задній ступиці.

У цій категорії велосипедів найбільші відмінності полягають у типі та розмірі підвіски. Саме від цього залежить, із якою місцевістю зможе впоратися цей транспорт, і чи отримаєте від їзди містом максимум задоволення.

  • ATB - велосипед підвищеної прохідності, який дуже простий за своєю конструкцією і разом із тим здатний їздити будь-якою поверхнею. Він має надійний тришвидкісний привід і дискові механічні гальма. Злегка нахилена посадка водія дозволяє використовувати цей велосипед у різних умовах - як на підйомах, так і на спусках.

  • MTB XC - найпопулярніший тип велосипеда в Європі, що зазвичай використовується у веломарафонах, перегонах по пересіченій місцевості та багатоетапних перегонах.

Випускають 2 підтипи велосипедів MTB XC:

  1. Хардтейл (сінглспід) - велосипед із переднім амортизатором із ходом близько 100 мм і жорсткою рамою. Більшість його моделей оснащені системами, що підвищують комфорт їзди при жорсткій рамі. Спеціальна конструкція підсідельної труби, яка допускає більший вигин підсідельного штиря, що забезпечує невелике відхилення заднього трикутника рами, наприклад, система ISOSpeed ​​від Trek. Такий велосипед - відмінна машина для підйомів, але на спусках він вимагає більше уваги, ніж велосипед із повною підвіскою;

  2. Фулбайк (фікс) стає все популярнішим завдяки своїй універсальності. Хід переднього амортизатора становить приблизно 120 мм, а заднього - 100 мм. Блокування амортизаторів дозволяє ефективно їздити підйомами. Велосипед цієї моделі надає справді великі можливості для гірського туризму, а також для розваги на підготовлених трасах.

  • Фетбайк - велосипед із широкими шинами. Підходить для їзди по снігу та піску. Зазвичай він виготовляється без амортизації, оскільки великі колеса та широкі шини з низьким тиском забезпечують достатній комфорт.

  • BMX - велосипед для виконання трюків як у скейтпарку, так на міських вулицях. Він має маленькі 20-дюймові колеса, спеціальні трубки в осях коліс, які називають підніжками, і кермо характерної форми.

  • Dirt/Street - трюковий велосипед, що здатен здійснювати польоти трохи більшого розміру, ніж звичайний BMX. Він має колеса більшого розміру, пряме кермо і часто передній амортизатор. Такі велосипеди в основному оснащені цільнодисковими гідравлічними гальмами. Деякі моделі мають спеціальне кільце на рульовій трубці, що містить гальмівну рідину, що дозволяє виключити гідравлічну магістраль до заднього гальма і здійснювати повороти за допомогою обертання керма.

  • Тандем - велосипед, призначений для їзди вдвох. Це вимагає злагодженої співпраці та прихильності від обох водіїв. Людина, яка сидить попереду, повинна мати сильні руки, щоб управляти кермом.

  • Вантажний - велосипед зі спеціальною “коробкою” між кермом і переднім колесом. Його можна адаптувати для перевезення вантажів чи людей. Конструкції таких велосипедів мають одне чи два колеса спереду.

  • Лежачий велосипед - рідкісна модель, яка має своїх затятих прихильників. Він дуже аеродинамічний і, всупереч зовнішньому вигляду, стійкий. Любителі цих машин серед переваг часто наголошують на тому, що таке положення набагато зручніше, ніж у традиційного велосипеда.

  • Хендбайк - спеціальний велосипед, призначений для людей із порушеннями опорно-рухового апарату (у тому числі хребта). Їздити на ньому можна лежачи або стоячи на колінах, що дозволяє задіяти весь корпус.

  • Крузер - велосипед для неквапливого ​​«ковзання» містом.

  • Рікша - велосипед, у якого попереду два колеса. Над ними кріпиться сидіння (зазвичай на двох), а задня частина рікші виглядає як звичайний велосипед.

  • Тріал - спеціалізований тип велосипеда, що є комбінацією гірського велосипеда і BMX. Зазвичай випускається без передач і сідла з двома розмірами коліс: 20 і 26 дюймів. Передбачає подолання коротких, але дуже складних маршрутів, усіяних безліччю перешкод у вигляді валунів, ям і сходів.

Електронні міські байки, аналоги кожного з перерахованих типів, стрімко завойовують велосипедний ринок. Оскільки електровелосипед має тільки підсилювач потужності, під час їзди доводиться прикладати мінімум зусиль, адже двигун працює тільки при обертанні рукоятки. Зараз більшість міських велосипедів випускається в електричній версії. Це відмінне рішення для людей, які не можуть або не хочуть стомлюватися після велопоїздки. Кожен електровелосипед має кілька режимів підтримки: чим більше потужності він додає при кожному повороті рукоятки, тим легше їздити на ньому, але й батареї вистачає на менший час. Якщо хтось випадково розрядить акумулятор десь у глушині, у нього можуть виникнути великі проблеми. Адже ці велосипеди дуже важкі, сам акумулятор може важити кілька кілограмів, весь велосипед розрахований на великі навантаження (гальмівні диски більшого розміру, більш масивна рама, більше широкі шини, міцніші колеса).

Фітнес-байки

Це міські шосейні велосипеди з прямим кермом. Вони відзначаються зручною посадкою водія. Мають міцні шини з легким протектором шириною 30-35 мм, які дозволяють їздити дорогами як із твердим покриттям, так і по нерівній місцевості.

  • Трейлові велосипеди - це ідеальний баланс між двома аспектами велоспорту. Вони приносять величезне задоволення при спуску як на спеціально підготовлених маршрутах, так і під час їзди гірськими стежками. Однак можливості великих польотів на трамплінах на них обмежені. Проте менша стрибучість компенсується невеликою вагою велосипеда.

  • Ендуро - велосипеди, призначені для складного бездоріжжя. Вони не бояться різких падінь, потрапляння каміння під колеса і стрибків. Ними досить легко керувати як на підйомах, так і на спусках. Цей велосипед може долати будь-яку місцевість і зазвичай оснащений амортизаторами з ходом не менше 140 мм спереду та близько 150 мм позаду. Його підвіска дозволяє долати найбільші перешкоди та зберігати стійкість навіть на високих швидкостях на пересіченій місцевості. Однак така підвіска та надміцна рама багато важать.

  • DH - велосипеди, від початку до кінця, спроєктовані з урахуванням швидкісного спуску. Вони відзначаються масивною рамою, довгим ходом підвіски та значною вагою. Залізти на такі велосипеди дуже складно, тому вони мають досить вузьку групу користувачів.

  • Крос-кантрі, або велокроси, - велосипеди, створені для коротких динамічних спортивних перегонів технічно складною трасою. Однак для багатьох людей це велосипеди для розваг і тренувань пізньої осені та взимку або транспорт для поїздок на роботу протягом року. Велокрос жертвує комфортом посадки та їзди заради динаміки та маневреності. Його мета - вписуватися в круті повороти, добре прискорюватися і не бути надто важким на підйомах.

  • Тріатлонний велосипед відрізняється додатковим хватом на кермі. Він створений для швидкої їзди по прямій, тому зазвичай не дуже маневрений, але стійкий.

  • Туристичні велосипеди:

  1. Трекінгові - велосипеди з дуже широким спектром використання, від недільної прогулянки до багатоденних поїздок. Ці моделі випускаються в різному ціновому діапазоні. Дешеві - мають велику вагу, тому є відмінним вибором для коротких поїздок по досить рівнинній місцевості, чудово підходять для їзди міськими вулицями. Більш дорогі - можна використовувати для тривалих подорожей. Вага таких велосипедів обумовлена ​​рамою та колесами. Характерні особливості трекінгових велосипедів - 28-дюймові колеса, зручне розташування за кермом та можливість встановлення додаткового обладнання. Ці байки, як у жіночій, так і в чоловічій версії, можуть мати похилу верхню трубу рами у передньому трикутнику, що значно полегшує посадку та спуск із велосипеда.

  2. Кросові - дуже схожі на трекінгові велосипеди, але не пристосовані до тривалих поїздок. Це універсальний сегмент байків, які приносять велике задоволення на коротких і середніх дистанціях. У них не так багато місць для встановлення додаткового обладнання, тому для далеких подорожей навряд чи підійдуть. Є амортизаційна вилка з невеликим ходом, якого достатньо для їзди ґрунтовими дорогами, але на лісовій стежці з великими нерівностями йому може бути складно впоратися.

Шосейні велосипеди та їх можливості

Сегмент шосейних велосипедів, який стає дедалі популярнішим серед покупців. Від гірських велосипедів шосейні - суттєво відрізняються по передачі, кількості зубів у касеті та шатуні. Одна з найпопулярніших комбінацій - кривошип 50/34 і касета 11-28. Такі передавальні числа дозволяють долати більшість підйомів, а також підтримувати високу швидкість на рівних ділянках.

Колись шосейник - це був простий велосипед із вузькими шинами та жорсткою рамою, що дозволяв долати багато кілометрів по асфальту. Сьогодні можна обирати серед гоночних, фітнес-байків чи гравійних моделей велосипедів, що мають найбільш типову геометрію рами. Однак їх продуктивність краща за комфорт. Адже низьке положення тіла - хоч і не найзручніше, але найшвидше. Жорстка рама та колеса визначають можливість упевненої їзди навіть на дуже великій швидкості, якої можна досягти на асфальтових дорогах.

Шляхом невеликих компромісів був створений модельний ряд шосейних велосипедів, який має велику популярність серед початківців і просунутих велосипедистів. Вони покликані зробити положення велосипедиста більш вертикальним, що розвантажує шийний і поперековий відділи хребта. Завдяки зазорам у рамі та вилці з опцією встановлення шин шириною до 30 мм можна експериментувати з шириною шин, а також із тиском, що застосовується в них. Ширшу шину можна накачати до меншого тиску, підвищивши комфорт без ризику отримати пробуксування. Дискові гальма тепер входять до стандартної комплектації велосипедів цього типу. Привід, який використовується на дорозі підвищеної прохідності, не відрізняється від приводу на класичній дорозі.

Гравійний велосипед для міської їзди

Гравійник поєднує в собі функції шосейника, велокроса та гірського велосипеда. Він добре поводиться на міському асфальті, але й на бездоріжжі не відстає від гірського велосипеда. Цей тип велосипедів родом із США, де є одним із найбільш продаваних за останні роки.

Особливості, які відрізняють міський шосейний велосипед:

  • набагато ширше кермо з вигнутою назовні нижньою ручкою;

  • можливість встановлення безлічі аксесуарів, таких як бризковики, багажник або іноді тримач для пляшки з водою під нижньою трубою рами;

  • передачі зазвичай м'якші, ніж на шосейних велосипедах. Шатунні пластини менше, а касета більше, що дає дещо гіршу градацію передач, але полегшує підйом бездоріжжям, де необхідні більш м'які передачі, ніж на асфальті.

З кожним роком пропозиція гравійних велосипедів від найбільших виробників велосипедів зростає. З'являються гравійні велосипеди, спроєктовані переважно з урахуванням аеродинаміки, а також моделі, призначені для поїздок на далекі відстані, часто виготовлені зі сталі, де амортизатор розташований спереду або є повнопривідна підвіска.

Які моделі спортивних велосипедів частіше обирають для їзди містом?

Ознайомтеся з порівняльною таблицею міських спортивних велосипедів за вартістю та призначенням:

Критерій вибору

Початковий рівень

Середній рівень

Професійний рівень

Ціна

$400-1000

$1000-2000

від $2000

Вага велосипеда

14-15 кг

11-14 кг

до 11 кг

Матеріал виготовлення рами

Алюміній або сталь

Хромоль або полегшений алюміній

Карбон

Сфера експлуатації

Короткі поїздки міськими вулицями та парками

Регулярні та довготривалі поїздки містом

Спортивні тренування та велогонки

Кому підійде

Новачки

Велосипедисти з досвідом

Професійні та непрофесійні спортсмени

Вплив поїздок на велосипеді на здоров'я

Спонтанна фізична активність, така як велопоїздки, приносить багато користі здоров'ю та покращує самопочуття людини. Їзда на велосипеді містом, навіть на короткі дистанції, позитивно впливає на організм. Це дозволяє спалювати зайві калорії та прискорювати обмін речовин. Покращує працездатність й водночас позитивно впливає на фігуру та зовнішній вигляд. Корисно для хребта та колінних суглобів. Сприяє збільшенню об'єму легень, насичує кров киснем, збільшує ударну потужність та об'єм серця, знижує частоту серцевих скорочень у стані спокою.

Під час їзди на велосипеді мозок виділяє серотонін, дофамін та ендорфіни - гормони щастя. Додатково виробляється гормон норадреналін, який регулює стрес. Покращується якість сну. Після поїздок людина швидше засинає та ефективніше відпочиває. Оскільки фаза швидкого сну коротшає, сон стає глибшим. Катання на велосипеді поліпшує концентрацію уваги, продуктивність навчання або роботи.

Щоб оцінити більше переваг для здоров'я, придбайте спортивний міський велосипед.

Якщо у вас виникли сумніви щодо того, як вибрати спортивний велосипед для міста, звертайтеся до консультантів інтернет-магазину «Велосклад». Вони підберуть модель відповідно до ваших потреб і фінансових можливостей, забезпечать швидку доставку по Україні. ​