Зі зростанням ринку електровелосипедів збільшилася і кількість комплектів для їх переобладнання. Однією з найбільших проблем для деяких людей, коли мова заходить про електровелосипеди, виступає їхня ціна. Придбання електровелосипеда в зборі може бути дорогим, що і виступає перешкодою для безлічі покупців. Саме тут на допомогу приходять комплекти для переобладнання звичайного велосипеда в електричний.
За допомогою електронаборів ви можете перетворити звичайний байк на його електричну версію, що в результаті значно дешевше. Вам залишиться лише вирішити, який купити електровелосипед: з переднім чи заднім приводом, а також вирішити для себе, який привід краще.
Розподіл ваги
Є кілька моментів, які необхідно враховувати при виборі переднього або заднього мотор-колеса. Перший момент - це вага.
Вагу компонентів електровелосипеда потрібно намагатися розподілити рівномірно. Не варто розміщувати всю вагу в одній області. Більшість акумуляторів встановлюються в середній або задній частині електровелосипеда, відповідно, переднє мотор-колесо допомагає краще розподілити вагу, забезпечивши байку необхідну стійкість.
Велосипеди з важкими задніми мотор-колесами та батареями, встановленими ззаду, схильні до "заметів" під час розгону і на поворотах. Це особливо актуально, якщо привід має досить високий крутний момент, а колеса невеликого діаметра. Ба більше, електровелосипед може підійматися на диби щоразу, коли ви різко стартуватимете з місця.
Розташування мотор-колеса впливає на тягу
Тяга - ще один важливий момент. Хоча встановлення мотор-колеса спереду вирішує проблему розподілу ваги, воно може викликати іншу проблему: контроль тяги. Оскільки на передньопривідному колесі електровелосипеда і так дуже мало ваги, порівняно із заднім, воно має менше зчеплення з дорогою.
Що вища напруга і що менший діаметр колеса, то більша ймовірність його "відриву" від поверхні під час прискорення. Приводи 36V на 26" колесах ще можуть забезпечити оптимальне зчеплення з дорогою, але 20" передньопривідне колесо вже зіштовхнеться з заносом покришки, а привід на 48V спричинить такий ефект на колесі будь-якого діаметра. Більша частина вашої ваги припадає на задньопривідне колесо, тому заднє колесо матиме краще зчеплення з дорогою.
Мотор-колесо і проколи
Імовірність проколу заднього колеса значно вища, оскільки переднє колесо часто підіймає предмети, що лежать на дорозі, як-от цвяхи й осколки скла, які спочатку лежали плазом. Гострі предмети не завдають особливої шкоди передньому колесу, проте час від часу вони будуть встромлятися в заднє колесо. Усунути прокол у мотор-колесі набагато складніше, тому, якщо у вас буде встановлено заднє колесо, ремонт буде значно складнішим.
Переваги заднього мотор-колеса
Не варто відразу відкидати заднє колесо з двигуном. Багато хто хоче, щоб їхні електровелосипеди були схожі на звичайні велосипеди, без будь-яких недоліків, що кидаються в очі. Багато невеликих приводів у задній втулці ховаються за касетою і гальмівним диском. Це надає транспорту естетичності та природного вигляду.
Потужні мотор-колеса також краще встановлювати ззаду, адже задні дропаути здатні витримати їхню потужність завдяки високій міцності. Також слід зазначити, що задньопривідне колесо рекомендується використовувати, якщо велосипед оснащений амортизаційною вилкою. Тяга переднього приводу може сильніше зношувати її, а також вплинути на поглинання ударів від нерівностей.
Висновок
Переднє і заднє мотор-колесо мають свої переваги та можуть бути однаково корисні різним користувачам, тому складно точно сказати, який електровелосипед краще.
Переднє мотор-колесо підійде для:
- Велосипедистів, яким важливий рівномірний розподіл ваги та стійкість електровелосипеда.
- Користувачам, які їздять тільки в міських умовах;
- Людям, яким важлива економія і простота обслуговування транспорту.
Заднє мотор-колесо підійде для:
- Для тих, кому потрібне хороше зчеплення з дорогою, особливо на високих швидкостях;
- Користувачам, яким важливий зовнішній вигляд транспорту;
- Велосипедистам, які часто їздять бездоріжжям або гірською місцевістю, де важлива велика потужність;
- Людям, чиї велосипеди оснащені дорогою амортизаційною вилкою.
Ви також можете встановити та обидва колеса, забезпечивши таким чином собі велосипед з повним приводом. Якоюсь мірою, такий компліт усуває недоліки двох типів мотор-колеса, однак він має значно більшу вагу за рахунок двох двигунів і додаткової батареї.