Гравійний велосипед Marin DSX 2
Що б ви не думали про гравійні велосипеди з плоским кермом, ця категорія набирає популярності, і на те є вагомі причини. Додатковий важіль ширшого плоского керма додає гравійному велосипеду більше легкості в маневруванні та керованості в складних умовах. Ба більше, багато велосипедистів віддають перевагу вертикальній посадці та невимушеній манері їзди.
Тоді як деякі бренди пройшли повз ідею гравійних велосипедів з плоским кермом, компанія Marin вирішила зануритися в неї з головою і випустила відразу три моделі з флетбаром.
Модель DSX 2 - це середній байк у лінійці гравійних велосипедів із плоским кермом, створений на базі моделі Marin Gestalt X. Як і Gestalt X, DSX виготовлений з алюмінію 6061-ї серії, звареного методом TIG. Він також має схожі характеристики, як-от верхня труба з великим ухилом, висока підсідельна труба, її посилення у верхній частині та потоншення в нижній для збільшення дорожнього просвіту.
Загальна геометрія Gestalt X і DSX схожі, проте в DSX 2 винос довший на 10-30 мм (залежно від розміру), що допомогло скорегувати зміни форми керма. Довжина від задньої осі до кареточного вузла також була збільшена з 415 до 425 мм, що зберегло схожий з Gestalt розподіл ваги.
Офсет вилки залишився на колишньому рівні в 50 мм. Ба більше, це та сама конусна вилка, зроблена з цільного карбону, але через те, що кут рульової у DSX 2 на 1,5° менший, висота каретки щодо осей зросла до значних 8 сантиметрів.
Кліренс — це особлива перевага байка, що стала результатом більш витягнутої геометрії порівняно з Gestalt X. Комплектні колеса мають розмір 700x45, але в компанії Marin запевнили, що цей байк сумісний з вілсетами для гірських велосипедів розміром до 29×2,1″.
Практичність підвищується завдяки великій кількості різних кріплень. Ви зможете закріпити велофлягу та інструмент, а кріплення для заднього багажника допоможе вам розвантажити спину від важкого рюкзака. Тут також є місця для фіксації комплекту крил, а також отвори на підсідельній трубі для кращої сумісності з регульованими підсідельними штирями.
Пластина для складаної підніжки, приварена під каретковим вузлом — це вкрай вдале рішення, попри девіз велосипеда "Зроблено для розваг". Багато людей вважають за краще використовувати велосипеди в повсякденному катанні або для щоденних поїздок на роботу, де просто необхідна можливість припаркувати велосипед незалежно від поверхні.
Трансмісія складається з 12-швидкісного групсета Shimano Deore на базі касети з великим передавальним значенням в 10-51Т і системою шатунів на одну зірку з 42 зубцями. Ці компоненти прийшли прямо з гірського сегмента з усіма їхніми перевагами, тому будьте впевнені, що з легкістю подолаєте підйоми та наберете хорошу швидкість на прямій дорозі незалежно від рельєфу.
Дискові гідравлічні гальма також представлені брендом Shimano. Вони складаються з каліпперів з плоским кріпленням з обмеженої серії, алюмінієвих ручок під два пальці та роторів діаметром 160 мм зі стандартом кріплення Center Lock.
Колеса зібрані на базі втулок Shimano, з'єднаних з подвійними алюмінієвими ободами за допомогою спиць з нержавіючої сталі та латунних ніпелів. Взуті колеса в накатисті покришки WTB Riddler.
Інтегрована рульова представлена брендом FSA, а ланцюг від бренду KMC. Всі інші компоненти були зроблені самою компанією Marin.
Середня вага моделі DSX 2 становить 11 кг без урахування педалей та інших аксесуарів.
Результати тесту
DSX 2 нагадує олдскульний гірський велосипед — з усіма своїми позитивними та негативними сторонами, але в новій блискучій обгортці. Однак це далеко не означає, що DSX 2 поганий.
Компанія Marin називає DSX "гравійним байком для гірського велосипедиста", і це висловлювання значною мірою відповідає реальності. Завдяки вертикальній посадці та додатковому важелю спереду, ви матимете менше стабільності на поворотах за великого тиску на кермо. А завдяки коротшому виносу у вас буде більше простору для зміщення ваги вперед або назад.
З точки зору геометрії, DSX 2 займає золоту середину. Тут збільшений винос і ослаблена передня частина, як порівняти з його побратимом Gestalt X, однак він усе ще не такий довгий. Як результат, велосипед відчувається не таким жорстким і стійким, як сучасні трейловий велосипеди, але й не такий "нервовий", як Gestalt X (проте варто зазначити, що Gestalt X - це один із найкоротших гравійних велосипедів у світі).
У поєднанні з плоским кермом і коротким штоком — і попри геометрію, яку можна порівняти з трейловою — передня частина все одно відчувається різкою в управлінні.
Якість їзди
Міцна карбонова вилка, посилена задня частина велосипеда, товстий алюмінієвий підсідельний штир і кермо мало що дають під час катання нерівностями, а з огляду на складну піддатливість і гнучкість сучасних рам, додаткове посилення на підсідельній трубі тільки шкодить здатності поглинати нерівності.
Більшість із цих недоліків мало проявляються під час катання по гладкому ґрунту, тому слова про задоволення від катання не брехня, а жорсткість і легку нестабільність в управлінні можна проігнорувати.
DSX 2 дуже гарний для міських умов: його моторність і вертикальна посадка сприяють швидкій зміні напряму руху і відмінному огляду, а зі встановленими крилами та багажником він стане чудовим варіантом для щоденних поїздок на роботу.
Висновок
"Зроблено для задоволення" - не порожній звук. Схоже, компанія Marin не сприймає себе надто серйозно і має свіжий підхід, який добре відображається в характері DSX 2.
Є особливості, які слід поліпшити, наприклад, використовувати геометрію DSX FS і встановити безкамерні колеса з заводу. Але навіть у нинішньому вигляді DSX 2 - це чудовий приклад, якими мають бути сучасні велосипеди для фанового катання.
Додайте сюди низьку ціну і вам буде легко виправдати його недоліки, адже, зрештою, ще нікому не заважала нотка веселощів у дорозі.
Характеристики Marin DSX 2
Матеріал рами |
Алюміній |
Зріст |
160 - 170 см |
Діаметр коліс |
28" |
Конструкція ободів |
Подвійні |
Матеріал ободів |
Алюмінієві |
Покришки |
WTB Riddler, 700C x 45 мм |
Кількість швидкостей |
12 |
Тип підвіски |
Ригід |
Амортизація |
Немає |
Тип вилки |
Жорстка |
Кількість зірочок в передньому блоці |
1 |
Кількість зірочок в задньому блоці |
12 |
Система ходової частини |
Кований алюміній, сталевий зірка 42T Narrow Wide |
Манетки |
Shimano Deore |
Задній перемикач |
Shimano Deore |
Касета |
Shimano Deore 10-51T |
Тип гальм |
Дискові |
Передні гальма |
Дискові гідравлічні |
Задні гальма |
Дискові гідравлічні |
Гальмівні ручки |
Shimano MT201 |
Передня втулка |
Кований алюміній, 100x12мм, Centerlock, 32 сп |
Задня втулка |
Кований алюміній, 142x12мм, Microspline, Centerlock, 32 сп |
Матеріал педалей |
Пластик |
Тип ланцюга |
KMC X12 |
Форма керма |
Riser (вигнутий) |
Матеріал керма |
Алюміній |
Винос керма |
Marin 3D кований алюміній |
Вид рульової колонки |
Напівінтегрована |
Рульова колонка |
FSA No.42 ACB |
Підсідельний штир |
Marin |
Матеріал підсідельного штиря |
Алюміній |
Сідло |
Marin DSX |
Гріпси |
Marin MTB |
Колір виробника |
Коричневий |
Рік випуску |
2022 |
Країна реєстрації бренду |
США |
Країна-виробник |
США |
Гарантія |
12 місяців |
Характеристики та комплектація |
Характеристики та комплектація можуть бути змінені виробником без попередження. |
Обмін та повернення |
Обмін та повернення протягом 14 днів після покупки, якщо товар в належній якості та в повній комплектації. |