Модель Merida One-Forty являє собою один з найрадикальніших за формою трейлових велосипедів на ринку. Як зрозуміло з назви, One-Forty має близько 140 мм ходу ззаду (за фактом 143 мм) і 150 мм спереду. Байк 6000-ї серії - це найдоступніша карбонова модель One-Forty з хорошим співвідношенням ціни та якості.
Крім геометрії та хорошої вартості, є кілька примітних деталей, а саме: прокладка кабелів через рульову та унікальний підсідельний штир з регулюванням за висотою від 30 до 230 мм, що виступає частиною геометричної концепції Merida.
Детальніше про специфікацію
Амортизаційна вилка Marzocchi Z1 з ходом 150 мм. Це модель із повітряною пружиною та демпфером Rail. По суті - це замаскована вилка Fox Rhythm 36, адже Fox придбала компанію Marzocchi кілька років тому.
Ззаду встановлено амортизатор RockShox Deluxe Select+ з повітряною пружиною, блокуванням ходу і регулюванням відскоку.
Основна частина трансмісії представлена брендом Shimano. Здебільшого вона складається з надійних компонентів серії SLX, доповненої вражаючою тригерною манеткою серії XT - найважливішою частиною трансмісії та кращою за SLX, завдяки подвійним куркам для одного великого пальця. Шатуни від Race Face і ланцюг від KMC доповнюють загальну картину.
Чотирипоршневі гідравлічні гальма SLX від Shimano забезпечують ефективний контроль швидкості завдяки 203-міліметровим роторам на двох колесах. Зверніть увагу, що вони класифікуються як компоненти трейлового велосипеда і стає очевидно, що такому байку важлива гальмівна здатність.
Колеса складаються з міцних ободів власного виробництва та обертаються на швидких втулках SLX. Взуті ж вони у високоякісну гуму Maxxis з міцним захисним каркасом EXO+, що оберігає колеса від проколів.
Загальне обладнання поставляється компанією Merida, включно з вищезгаданим дропером, яким керує досить громіздка манетка. Завершальним штрихом виступає рульова з прокладеною через неї гальмівною і трансмісійною проводкою. Хоч механіки та не в захваті, проте вона надає велосипеду мінімалістичного вигляду.
Геометрія велосипеда
Випускається велосипед у п'яти ростовках, і якщо ви оцінюєте байк за показником "Reach", то його діапазон від 426 до 535 мм змусить вас здивуватися. Це дуже довгий діапазон з такими ж великими проміжками між розмірами. При цьому підсідельні труби мають довжину від 400 до 470 мм, що не великий показник.
У розмірі L - річ дорівнює 509 мм, а довжина підсідельної труби 445 мм. Це дуже великі показники, які перевищують параметри Marin El Roy. Однак за кута підсідельної труби майже 80 градусів відстань від сідла до керма не така велика.
Інші параметри, варті уваги - це збалансований кут рульової 65 градусів і середня довжина нижніх пір'їн у 437,5 мм, однакова для всіх розмірів.
Поведінка велосипеда на трейлах
Підвіска вкрай надійна в роботі. Існує не багато гірських велосипедів, орієнтованих на трейловий ринок, які настільки стабільні за регулярного навантаження на педалі. Велосипед ефективний і простий в управлінні, тому рідко виникає необхідність активувати та деактивувати локаут на амортизаторі. На рівних ділянках байк легко розігнати кількома натисканнями на педалі та підвіска не забиратиме енергію імпульсу. Звісно, якщо встати на педалі та натиснути на них, амортизатор просяде, але це звичайна справа для будь-якого двопідвісного велосипеда.
Варто зазначити, що в велосипеді досягнуто певного компромісу між педалюванням стоячи та сидячи, і, як наслідок, у цього байка не найплавніша підвіска. Якщо ви любите повну ізоляцію від нерівностей, то робота заднього амортизатора може вам не сподобатися. Це не означає, що вона дуже жорстка і непіддатлива, проте це не плюшевий, схожий на диван байк.
Довжина велосипеда, стабільна і надійна підвіска та помірний кут рульової роблять його повноцінною зброєю на крутих ділянках. Велосипед неймовірно стійкий під час їзди жахливо крутим рельєфом. Якщо на нього встановити агресивніші покришки, він перетвориться на всюдихід для підкорення затяжних спусків. Великі ротори та потужні каліпери SLX забезпечують достатню потужність і контроль, тож ви швидко відчуєте себе впевнено.
Однак є і мінуси. Винос довжиною 50 мм - це занадто для велосипеда, який і так має достатню стабільність завдяки довгому ричу. Якщо змінити винос на коротший, ви додасте зірочку до керованості. Стокові покришки для такого байка завузькі, і сюди просяться трохи ширша гума для більшої незалежності від бруду.
Висновок
Merida One-Forty 6000 - це видатний представник трейлових і All Mountain велосипедів, що поєднує в собі чудовий дизайн, якісні компоненти та продуману геометрію. Це стабільний байк, здатний з легкістю впоратися з крутими спусками, а також чудовий вибір для тих, хто шукає поєднання продуктивності, якості та вартості.
Характеристики Merida ONE-FORTY 6000 (2023) grey
Рама |
One-Forty CF4 III карбон. Хід задньої підвіски 143 мм 29". Максимальний розмір коліс 29x2.5". Стандарт втулки 148x12 мм. Стандарт каретки BSA |
Вилка |
Marzocchi Z1 Air. Хід передньої підвіски 150 мм. Конусна. Зміщення вилки 44 мм. Максимальний розмір коліс 29x2.6" |
Задній амортизатор |
Rock Shox Deluxe Select+ із блокуванням |
Втулка передня |
Shimano SLX; передня втулка шириною 110x15 мм; 32 отвори; Centerlock |
Втулка задня |
Shimano SLX; задня втулка шириною 148x12 мм; 32 отвори; Centerlock |
Педалі |
Відсутні |
Система (шатуни) |
Race Face Turbine 32 зубці. 170 мм-S, 175 мм-M і вище |
Каретка |
BB, BSA 73 мм– Ø30 мм, Ext. Seal |
Задні зірки |
Shimano SLX, 10-51 зубців; 12 швидкостей |
Ланцюг |
KMC X12 |
Рукоятки перемикання (манетки, дуалі) |
Shimano XT |
Задній перемикач |
Shimano SLX M7100 Shadow+ SGS |
Передні гальма |
Shimano SLX M7120 із 4 поршнями |
Задні гальма |
Shimano SLX M7120 із 4 поршнями |
Передній ротор |
Shimano RT64 203 мм |
Задній ротор |
Shimano RT64 203 мм |
Кермо |
Merida Team TR алюміній. Ширина 780 мм. XS/S Підйом 18 мм, M/L/XL Підйом 30 мм |
Рульова колонка |
Merida 8151 |
Винос керма |
MERIDA EXPERT eTRII алюміній. Діаметр 35 мм. Кут нахилу виносу 0°. Довжина 50 мм |
Сідло |
Merida Expert SL із кріпленням V-mount включає MERIDA minitool |
Підсідельна труба |
Merida Team TR діаметром 34.9 мм, зміщення 10 мм, постійний хід 30-230 мм |
Ободи |
Merida Expert TR алюміній. Внутрішня ширина 29 мм. Готові для безкамерних шин (не включено і не включає стрічку та клапани для безкамерних шин) |
Спиці |
Double Butted Black stainless |
Передня шина |
Maxxis Minion DHF 29x2.5" зі складним бортом. TR EXO 3C MaxxTera |
Задня шина |
Maxxis Dissector 29x2.4" зі складним бортом. TR EXO+ MaxxTerra |
Максимальне навантаження |
До 135 |