Merida One-Twenty 600 - серйозний гравець на місцевих трейлах, даункантрі та крос кантрі маршрутах. Агресивні спуски та технічні підйоми, цьому байку все під силу. One-Twenty 600 - це топова комплектація на алюмінієвій версії рами, вище якої тільки карбонові моделі.
Рама виготовлена з алюмінієвого сплаву 6066 серії із застосуванням потрійного баттінгу. Ця технологія дає можливість зробити стінки профілю труб більш тонкими в менш навантажених місцях і товщі в місцях підвищеного навантаження. Тим самим рама отримала належний запас міцності без збільшення ваги, а конусний рульовий стакан і стандарт задньої вісі 12x148 мм (Boost) надали їй ще більше жорсткості та надійності.
Для більш естетичного зовнішнього вигляду застосовано технологію полірування швів і внутрішню проводку інтерфейсів усередині рами з жорсткою їхньою фіксацією, що дало змогу знизити рівень шуму під час їзди. Виробником враховано можливість встановлення сучасної електронної трансмісії Shimano Di2.
Система задньої підвіски Float Link - це власна розробка компанії Merida. Вона націлена на максимальну чутливість, для відпрацювання навіть найдрібніших нерівностей. Для цього кріплення заднього амортизатора зроблено рухомим, разом із заднім пером. Така конфігурація дає відчуття "бездонності" підвіски, немов у неї набагато більше ходу, ніж заявлено в характеристиках.
Геометрія велосипеда розроблялася під даункантрі та трейлове фанове катання, тому хід підвіски тут 130 мм спереду та 120 мм ззаду. Короткі задні пір'я в парі з відносно короткою (порівняно з конкурентами) базою надають велосипеду більшої керованості та маневреності. Кут рульової 67 градусів і низьке положення каретки забезпечують стабільність на спусках, а за більш розслаблену і вертикальну посадку відповідає кут підсiдельної труби в 75.5 градусів. Інженери Merida застосували адаптивний підхід до геометрії велосипеда щодо його ростовки. Такі показники як кут рульової та підсiдельної труби, а також довжина заднього пір'я, змінюються залежно від ростовки, що дало змогу домогтися кращого балансу незалежно від зросту і комплекції райдера.
Легкий і сучасний повітряний амортизатор Rock Shox Deluxe Select+ має всі необхідні у своєму класі функції. Він обладнаний перемикачем компресії, який має два положення - відкрите (для максимально якісного відпрацювання нерівностей) і закрите (використовується для активного педалювання в підйоми або по площині). А за регулювання швидкості відскоку амортизатора відповідає окрема крутилка.
Вилка Marzocchi Bomber Z2 наділена міцним шасі, конусним штоком, кріпленням колеса під вісь 15x110 мм Boost, можливістю повітряного підкачування, а також налаштуванням відскоку і компресії.
Трансмісія являє собою якісну збірку з 12-швидкісних компонентів Shimano Deore і перемикача Deore XT. Усі компоненти працюють чітко і злагоджено, забезпечуючи плавність і високу точність перемикання передач. Основна відмінність перемикача Deore XT RD-M8100 від простіших моделей групи - це наявність промислових підшипників в обох роликах лапки. Працює він у парі з одношвидкісною системою шатунів Race Face з порожнистою віссю. Вона складається з однієї зірки на 32 зубці та алюмінієвих шатунів завдовжки 170 мм у ростовці S, і 175 мм у всіх інших.Дискові гідравлічні гальма Shimano Deore M6100 в парі з роторами 180 мм забезпечують чудовий контроль швидкості на спусках з крутими ухилами. Каліпери сумісні з колодками, що оснащуються радіаторами Ice Technologies, однак якщо ви захочете використовувати не органічні колодки - ротори слід замінити.
Колеса зібрані з міцних 29" алюмінієвих ободів Merida Expert TR, накатистих і надійних втулок на промислових підшипниках Shimano і спицях з подвійним баттінгом. Обода з внутрішньою шириною 29 мм підходять для безкамерного використання, що в перспективі дасть змогу полегшити колеса і зробити їх менш залежними від проколів.
За зчеплення з дорогою відповідають шини Maxxis Forekaster 2.35", розроблені для складних ґрунтових умов. Їхній протектор вкритий великими низькопрофільними шипами, розміщеними на великій відстані один від одного, завдяки чому колеса самоочищуються від бруду, мають гарний рівень зчеплення і поліпшений накат як на твердій, так і на пухкій поверхні.
Елементи управління підібрані з компонентів власного виробництва. Серед них: широке алюмінієве кермо з підйомом 20 мм, виніс довжиною 50 мм і ергономічне сідло Merida Comp SL. Вишенькою на торті виступає регульований підсiдельний штир (дроппер) Merida Comp TR, що дає змогу адаптувати посадку залежно від типу рельєфу, не зупиняючи байк. Його довжина налаштовується за допомогою винесеної на кермо манетки в межах від 100 до 150 мм.
Характеристики Merida ONE-TWENTY 600 (2023)
Рама
ONE-TWENTY LITE алюміній. Хід підвіски 120 мм. Стандарт осі 148x12 мм. Стандарт кріплення каретки BB92
Вилка
Marzocchi Z2 Air. Хід підвіски 130 мм. Конусна. Вилка з зміщенням 44 мм. Максимальний розмір коліс 29x2.6"
Задній амортизатор
Rock Shox Deluxe Select+ з функцією блокування
Втулка передня
Shimano MT400-B. Ширина передньої втулки 110x15 мм, 32 отвори для спиць. Кріплення Centerlock
Втулка задня
Shimano MT410-B. Ширина задньої втулки 148x12 мм, 32 отвори для спиць. Кріплення Centerlock
Система (шатуни)
Race Face Ride 32 зубці. Довжина шатунів: 170 мм-S, 175 мм-M і вище
Каретка
Race Face BB BB92 – Ø24 мм
Задні зірки
Shimano Deore M6100 10-51 зубець, 12 швидкостей
Ланцюг
KMC X12
Ручки перемикання (манетки, дуали)
Shimano SL-MT500-IL
Перемикач задній
Shimano XT M8100 Shadow+ SGS
Передні гальма
Shimano M6100 2 поршня
Задні гальма
Shimano M6100 2 поршня
Тормозний диск передній
Shimano RT30, 180 мм
Тормозний диск задній
Shimano RT30, 180 мм
Кермо
Merida Expert TR алюміній. Ширина 760 мм, підйом 20 мм
Рульова колонка
FSA NO.47/50
Винос керма
Merida Expert TR алюміній. Діаметр 35 мм, кут нахилу 0°. Довжина 50 мм
Сідло
Merida Comp SL з V-кріпленням
Підсідельна труба
Merida Comp TR з діаметром 30.9 мм, без відхилення. S: підйом сидіння 100 мм - M: підйом сидіння 125 мм - L/XL: підйом сидіння 150 мм
Ободи
Merida Expert TR алюміній. Внутрішня ширина 29 мм. Готові для безкамерних покришок (безкамерне стрічка та клапани не включені)