Порівняння
Додайте товари для порівняння
Бажання
Додайте товари до списку бажань
Доступний спорт кожному!
Графік роботи:

Нд-Чт: з 10.00 до 19.00

Пт: з 10.00 до 16.00

СУБОТА: ВИХІДНИЙ

0
Мій кошик

Ланцюги

Сортування:
за популярністю спочатку дешеві спочатку дорожчі за назвою

Все що потрібно знати про велосипедні ланцюги

Хоч ланцюг і не є хитромудрим компонентом і виконує просту роботу, насправді в нього вкладається багато технологій, які забезпечують йому ідеальний контакт із зірками та плавне перемикання передач.

Конструкція велосипедного ланцюга

Велоланцюг складається з низки ланок, що чергуються між широкими та вузькими по всій довжині. Кожна ланка складається з двох пластин закріплених двома пінами, на які надіті ролики. Безперервність ланцюга забезпечується завдяки фіксації піном зовнішніх і внутрішніх лінків.

Часто сучасні ланцюги постачаються з механізмом розмикання (замком), що полегшує їх обслуговування. Такий механізм розмикається тиском пінів один до одного, до центру замка. Застібається він навпаки, розтягуванням ланки в протилежні боки.

Розміри велосипедного ланцюга

Стандартна відстань між ланками, яку називають кроком, становить ½ дюйма (12,7 мм), хоча іноді проводять експерименти з ланцюгами з метричним кроком (10 мм), а команда GB, за чутками, використовувала ланцюги з кроком ⅜ дюйма на Олімпійських іграх у Токіо.

У ланцюгах для одношвидкісної трансмісії внутрішня ланка вужча, ніж зовнішня і має меншу відстань між ланками. Утримання ланцюга відбувається шляхом чергування широких і вузьких зубців на самій зірці, що покращує надійність системи.

Однак такий підхід уже не можливий у трансмісіях із кількома зірками, оскільки неможливо наперед визначити положення ланцюга під час перемикання передач. Тому зуби на зірках у багатошвидкісних системах мають однакову ширину і працюють із вужчими ланками ланцюга.

Ширина роликів у ланцюгах для систем на різну кількість швидкостей практично однакова: 2,38 мм для 5-8-швидкісних ланцюгів і 2,18 мм для 9-швидкісних і вище. Змінюється лише ширина бічних пластин ланок.

Залежність ширини ланцюга і кількості швидкостей

Ситуація з шириною ланцюга ускладнюється зі збільшенням кількості швидкостей, оскільки бренди комплектуючих додали необхідні додаткові передачі, використовуючи два нововведення. Перше — зона кріплення касети (freehub) на задньому колесі стала ширшою.

Щоб збільшити кріплення зберігаючи стандарт відстані між дропаутами, заднє колесо стало ще більш асиметричним. Це зайшло настільки далеко, наскільки це можливо, тому в гірських велосипедах для вирівнювання геометрії заднього колеса тепер використовується стандарт Boost.

Друге нововведення — зменшення відстані між зірками, а також звуження самих зірок. Отже, самі ланцюги також стали вужчими, що зробило їх обмеженими в сумісності між трансмісіями з різною кількістю передач. Тому ви не можете використовувати 12-швидкісний ланцюг з 11-швидкісною касетою, а отже, для 11-швидкісної трансмісії вам знадобиться 11-швидкісний ланцюг.

Ширина ланцюга становить:

  • 5,3 мм для 12 швидкісних систем;
  • 5,5 мм для 11 швидкісних систем;
  • 6 мм для 10 швидкісних систем;
  • Від 6,5 до 7 мм для 9 швидкісних систем;
  • 7 мм для систем на 6, 7 і 8 швидкостей.

Для нещодавно запатентованого компанією Campagnolo стандарту на 13 зірок — ширина становить 4,9 мм.

Ланцюги для одношвидкісних і трекових велосипедів, як правило, значно ширші, ніж ті, які призначені для використання з багатошвидкісними трансмісіями. Як правило, трековий ланцюг має ширину близько 9 мм. Почасти це пов'язано з тим, що на задній втулці більше місця для ланцюга, а почасти з тим, що ланцюг має бути міцнішим, оскільки він зазнає більшого навантаження під час прискорення та уповільнення.

Сумісність брендів і групсетів

У минулому, ланцюги на однакову кількість швидкостей можна було комбінувати між виробниками. Однак із сучасними ланцюгами для систем на 11, 12 і 13 швидкостей це твердження не вірне, оскільки конструкція для конкретного бренду може відрізнятися.

Наприклад, 12-швидкісні МТБ ланцюги SRAM Eagle не можна використовувати з шосейними 12-швидкісними задніми перемикачами та навпаки. Однак деякі компоненти ви все ж зможете поєднати, наприклад 11-швидкісні Shimano і SRAM. Але враховуйте, що такий підхід може призвести до надлишку шуму трансмісії.

У 12-швидкісних шосейних групсетах Shimano використовується той самий ланцюг з технологією Hyperglide+, що і в 12-швидкісних MTB групсетах того ж бренду. Він відрізняється конструкцією, що сприяє швидкому перемиканню передач.

Shimano також виробляє ланцюг Linkglide, призначений для електровелосипедів з 10 або 11 швидкостями, хоча він також може використовуватися з трансмісією Hyperglide. Відрізняються такі ланцюги формою ланок, розрахованих на додаткову тягу електродвигуна.

Такі бренди як Wippermann і KMC виробляють взаємозамінні ланцюги, сумісні з усіма виробниками компонентів, однак варто точно переконатися, що конкретний ланцюг підходить до ваших компонентів.

Довжина ланцюга

Як правило, ланцюги поставляються зі 110 або більшою кількістю ланок. Це більше, ніж потрібно для більшості велосипедів, тому для їх встановлення доводиться їх зменшувати.

Винятком є тільки гірські велосипеди з підвісками великого ходу, для яких потрібен довгий ланцюг. У такому разі буває потреба відразу у двох ланцюгах.

Найпростіший спосіб переконатися в тому, що ланцюг правильної довжини, — це підрахувати кількість ланок у старому ланцюзі та, якщо старий ланцюг функціонував справно, придбати ланцюг такої ж довжини.

Якщо ви збираєте трансмісію з нуля або збільшуєте кількість швидкостей на старій, вам знадобиться більш науковий підхід.

Матеріали та конструкція ланцюга

Більшість ланцюгів виготовляють зі сталі — звідси їхня схильність до корозії за недостатнього змащення. Деякі дорожчі ланцюги піддаються поверхневій обробці для підвищення довговічності та зниження тертя. А ланцюги з титану призначені для зниження ваги велосипеда. Наприклад, ланцюги KMC вищого класу покриті нітридом титану, який, за словами KMC, знижує тертя.

Як було зазначено вище, конструкція ланцюгів також різниться у різних брендів і моделей. Часто на них є якась рампа, покликана полегшити перемикання передач, а дорожчі ланцюги можуть мати скошені краї пластин.

Дорогі ланцюги також можуть мати прорізи в пластинах і порожнисті піни — обидва варіанти покликані знизити вагу велосипеда. Деякі ланцюги для професійних перегонів попередньо обробляються для зниження тертя в трансмісії протягом декількох сотень миль і працюють тільки в сухих умовах.

Вгору